gReAt dAy

Monday, 16-11-09
Basically every person thingking monday is lazy day but for me monday is the GREAT STARTING DAY...why i'm saying like that???
Coz every day got something special spirit.Bergantung pd individu yg mentafsir hari2 yg mereka lalui dlm kehidupan mereka.Ada yg berperasaan malas utk bangun pagi bagi memulakan hari.For me,ada petua yg saya amalkan setiap pagi.Mungkin pada sesiapa yg biasa ikuti program motivasi Datuk Dr. Fadhilah Kamsah, akan dengar petua ni.1st think when u open ur eye, kena tanam niat dlm diri sendiri utk memulakan hari dgn baik..sempurna..bersemangat..tidak malas utk memulakan kerja2 yg akan kite buat sepanjang hari tersebut dan perkara WAJIB bagi setiap umat islam perlu buat adalah SOLAT SUBUH...hari ni saya agak keletihan coz semlm@ sunday,saya bersama family in-law balik felda gedangsa. Kat sane sekarang musim buah durian & rambutan.We go with 2cars.early morning kami dah bertolak ke sana.Bile spai je kat dusun,it's so amazing. Pokok rambutan penuh dgn buah yg telah masak ranum.durian plak ada la dlm 2guni yg setia menunggu kedtgan kami utk dimakan.Ape yg melucukan,abg ipar terus makan durian dgn kuantiti yg banyak non-stop hingga sesak nafas.even aku hantu durian,xpernah aku makan durian dgn kuantiti yg byk for non-stop.sudahnya, abg ipar ku terpaksa muntahkan ape yg telah dia makan utk menstabilkan tahap pernafasan dia.eeeee!!!! so scary...
kami spai KL around 4pm then terus kemas2kan buah2an yg telah kami bwk balik ke KL.Buah rambutan ada 4guni & durian 1guni..Jenuh jugak la aku & other half mengupas rambutan utk dibawa balik ke rumah kami.Then pagi ni aku bwk sebahagian drp rambutan tu utk shana & hudah makan.

Tiada ulasan: