New Book::::

Fri,04-12-09

I just bought new book @ Dugaan Hidup by Wan Aznan Hj Wan Abdullah at MPH Sun.Pyramid.Buku ni memaparkan nasihat2 agama dlm membina kekuatan jiwa dan cara menghadapinya. Himpunan nasihat digali drp intisari AL-QURAN dan AL-HADIS yg mulia sebagai 1 panduan yg mempunyai manafaat besar bagi kita yg mahu memahami dan manegamalkannya.Al-Quran & Hadis Rasullullah S.A.W memaparkan cara tersendiri utk membimbing kita supaya boleh menjadi 'JUARA' dlm apa jua situasi,dimana,dlm apap jua situasi, kita boleh terus menjalani kehidupan dgn gembira,rancak,tenang dan yakin tanpa sebarang keraguan, kekecewaan, kebimbingan dan keresahan. Secara ringkasnya ianya :-

*Melihat musibah sebagai rahmat ALLAH yakni kegagalan sebagai kejayaan atau masalah sebagai peluang.
*Meyakini janji-janji ALLAH serta ketentuan2NYA samada yg baik atau sebaliknya.
*Menukar tekanan jiwa ke arah ketenangan jiwa.
*Menjadi insan yg disayangi ALLAH berjaya,yakin, bahagia dan tenang serta diberkati ALAH dlm cita-cita, harapan & usaha.

Ini dpt meningkatkan dorongan jiwa, mengebalkan semangat & menenangkan hati yg kusut supaya dengan itu kita dapat menghadapi apa jua krisis hidup dan mengecapi nikmat ketenangan dan kebahagiaan dgn lebih bermakna. Insyallah!!!!
Hope i'll enjoying reading this book for me to go forward within my life as a MUSLIMAH.....AMIN...AMIN....AMIN...

Tiada ulasan: